АМАЛИЙ КЎНИКМАЛАРНИ ТАЛАБАЛАРГА ЎРГАТИШДА СИМУЛЯЦИОН ЎҚИТИШ УСЛУБИНИ ҚЎЛЛАШ
Keywords:
симуляцион ўрганиш, тренажёр-симулятор, амалиёт, профессионал компетентлик, замонавий технология.Abstract
Амалий кўникмаларни талабаларга ўргатиш жараёнида тиббиёт институти талабаларига ўқув тренажёрларнинг қўлланилиши самарадорлигини баҳолаш мақсадида иккита гуруҳда талабаларнинг билим даражаси баҳоланди. Симуляцион марказ – клиник кўникмаларга ўқитиш лабораториясида транежеров-симуляторларда уч мартадан ортиқ сунъий нафас, нафас йўлини ўтказувчанлигини тиклаш, пульсни санаш, юрак аускультацияси, қон босимини ўлчаш, юракни билвосита массаж қилиш амалий кўникмаларини бажарган - 85,7%, шунингдек ошқозонни зондлаш, тозаловчи ҳуқна қилиш, сийдик қопига катетер қўйиш, тўғри ичакни пальпация қилиш - 72,5% талабаларда ишонарли натижалар олинди, юрак-ўпка хасталиклари реанимациясини бажаришда ўз кучига ишонч 78,2% ҳолатда аниқланди. Ўқув жараёнида фантом, муляж ва манекенларни қўллаш оддий форматдаги таълим тури - маъруза ўқишга нисбатан юқори самарадорлиги билан бирга, инсон ҳаёти учун ҳам хавф туғдирмайди.
References
Атанов Г. А. Деятельностный подход в обучении. –Донецк : ЕАИ- пресс, 2001. – 180 с.
Ашурова Нодира Гафуровна, Хазифа Хикматовна Тухтаева.. Роль имитационной подготовки в формировании профессиональной компетентности студентов медицинских вузов. Academicia Globe: Inderscience Research 2021 г., 2 (6), 303–307.
Григорович Л. А., Марцинковская Т. Д. Педагогика и психология: учеб.пособие. М.: Гардарики, 2001.
Нарзиев Ш.С., Рахимов З.К., Хазратов У.Х. Эффективность новой педагогической технологии в формировании знаний студентов. Педагогик махорат. Бухоро 2018. -№3. -С. 37-41.
Петти Д. Современное обучение. Практическое руководство. М.Ломоносов, 2010; -С. 89-93.
Рассел Т. Навыки эффективной обратной связи. СПб.: Питер, 2002. 176 с.
Хазратов У.Х., Аслонова И.Ж., Халимова Д.Ж. Хамширалик иши фанини ўқитишда интерфаол усулларнинг ахамияти. Бухоро Давлат университети илмий ахбороти. Бухоро-2019. -№3., 269-273 б.
Abrahamson S., Denson J. S., Wolf R. M.Effectiveness of a simulator in training anesthesiology residents. 1969 //Qual. Saf. Healthсare. - 2004. Oct.- Vol. 13 (5). -Р. 395–397.
Ahlberg G., Enochsson L., Gallagher A. G. et al. Proficiency-based virtual reality training significantly reduces the error rate for residents during their first 10 laparoscopic cholecystectomies // Am. J. Surg. — 2007. Jun. — Vol. 193 (6). — Р. 797–804.
Cooper J. B., Taqueti V. R. A brief history of the development of mannequin simulators for clinical education and training // Qual. Saf. Health сare. - 2004. — Vol. 13 (Suppl. 1). — Р.111 — 118.
http://www.psychologos.ru/articles/view/критерии обратной связи высокого качества.
http://ru.rfwiki.org/wiki / Дебрифинг.