АМАЛИЙ КЎНИКМАЛАРНИ ТАЛАБАЛАРГА ЎРГАТИШДА СИМУЛЯЦИОН ЎҚИТИШ УСЛУБИНИ ҚЎЛЛАШ

Authors

  • Ў. Ҳ. Ҳазратов Абу Али ибн Сино номидаги Бухоро Давлат тиббиёт институти

Keywords:

симуляцион ўрганиш, тренажёр-симулятор, амалиёт, профессионал компетентлик, замонавий технология.

Abstract

Амалий кўникмаларни талабаларга ўргатиш жараёнида тиббиёт институти талабаларига ўқув тренажёрларнинг қўлланилиши самарадорлигини баҳолаш мақсадида иккита гуруҳда  талабаларнинг билим даражаси баҳоланди.  Симуляцион марказ – клиник кўникмаларга ўқитиш лабораториясида   транежеров-симуляторларда уч мартадан ортиқ сунъий нафас, нафас йўлини ўтказувчанлигини тиклаш, пульсни санаш, юрак аускультацияси, қон босимини ўлчаш, юракни билвосита массаж қилиш амалий кўникмаларини бажарган   - 85,7%, шунингдек ошқозонни зондлаш, тозаловчи ҳуқна қилиш, сийдик қопига катетер қўйиш, тўғри ичакни пальпация қилиш - 72,5% талабаларда ишонарли натижалар олинди,  юрак-ўпка хасталиклари реанимациясини бажаришда ўз кучига ишонч 78,2% ҳолатда аниқланди. Ўқув жараёнида фантом, муляж ва манекенларни қўллаш оддий форматдаги таълим тури -  маъруза ўқишга нисбатан юқори самарадорлиги билан бирга, инсон ҳаёти учун ҳам хавф туғдирмайди.

References

Атанов Г. А. Деятельностный подход в обучении. –Донецк : ЕАИ- пресс, 2001. – 180 с.

Ашурова Нодира Гафуровна, Хазифа Хикматовна Тухтаева.. Роль имитационной подготовки в формировании профессиональной компетентности студентов медицинских вузов. Academicia Globe: Inderscience Research 2021 г., 2 (6), 303–307.

Григорович Л. А., Марцинковская Т. Д. Педагогика и психология: учеб.пособие. М.: Гардарики, 2001.

Нарзиев Ш.С., Рахимов З.К., Хазратов У.Х. Эффективность новой педагогической технологии в формировании знаний студентов. Педагогик махорат. Бухоро 2018. -№3. -С. 37-41.

Петти Д. Современное обучение. Практическое руководство. М.Ломоносов, 2010; -С. 89-93.

Рассел Т. Навыки эффективной обратной связи. СПб.: Питер, 2002. 176 с.

Хазратов У.Х., Аслонова И.Ж., Халимова Д.Ж. Хамширалик иши фанини ўқитишда интерфаол усулларнинг ахамияти. Бухоро Давлат университети илмий ахбороти. Бухоро-2019. -№3., 269-273 б.

Abrahamson S., Denson J. S., Wolf R. M.Effectiveness of a simulator in training anesthesiology residents. 1969 //Qual. Saf. Healthсare. - 2004. Oct.- Vol. 13 (5). -Р. 395–397.

Ahlberg G., Enochsson L., Gallagher A. G. et al. Proficiency-based virtual reality training significantly reduces the error rate for residents during their first 10 laparoscopic cholecystectomies // Am. J. Surg. — 2007. Jun. — Vol. 193 (6). — Р. 797–804.

Cooper J. B., Taqueti V. R. A brief history of the development of mannequin simulators for clinical education and training // Qual. Saf. Health сare. - 2004. — Vol. 13 (Suppl. 1). — Р.111 — 118.

http://www.psychologos.ru/articles/view/критерии обратной связи высокого качества.

http://ru.rfwiki.org/wiki / Дебрифинг.

Downloads

Published

2024-06-10

How to Cite

Ў. Ҳ. Ҳазратов. (2024). АМАЛИЙ КЎНИКМАЛАРНИ ТАЛАБАЛАРГА ЎРГАТИШДА СИМУЛЯЦИОН ЎҚИТИШ УСЛУБИНИ ҚЎЛЛАШ. SCIENTIFIC JOURNAL OF APPLIED AND MEDICAL SCIENCES, 3(6), 433–438. Retrieved from https://sciencebox.uz/index.php/amaltibbiyot/article/view/11128